Uchroń swoje filmy z wesela, komunii i uroczystości rodzinnych nagrane na kasetach magnetowidowych VHS przed zniszczeniem . Kliknij a dowiesz się wiecej
Sklep Papierniczy NINA
Zobacz co dziś w promocji !!
- kliknij
OGŁOSZENIA
Sprzedam budynek a działką 0,10 ha w centrum Kąkolewnicy na ul Lubelskiej 3
Szczegółowe informacje
Tel. 668 321 384
Sprzedam samochód dostawczy
Citroen Berlingo 1,6 HDI
Kopiowanie ze strony, przetwarzanie i rozpowszechnianie w całości lub w częściach materiałów,zdjęć i filmów bez zgody stanowi naruszenie praw autorskich.
Konferencja "Rozwój kolei w województwie lubelskim"
W piątek, 6 marca br. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta w Radzyniu Podlaskim odbyła się konferencja w sprawie kompleksowej modernizacji, elektryfikacji i utworzenia drugiego toru na linii nr 30 (Łuków – Lublin) oraz budowy nowej linii kolejowej nr 631 (Milanów – Biała Podlaska – Fronołów).
Wydarzenie zostało zorganizowanie przez Starostę Radzyńskiego Szczepana Niebrzegowskiego, Wicemarszałka Województwa Lubelskiego Zdzisława Szweda, Burmistrza Radzynia Podlaskiego Jerzego Rębka oraz Wójta Gminy Radzyń Podlaski Wiesława Mazurka.
W konferencji wzięli udział samorządowcy z powiatów: bialskiego, lubartowskiego, lubelskiego, łukowskiego, parczewskiego i radzyńskiego. Zaproszenie przyjęli również: ekspert kolejowy i Prezes Stowarzyszenia Ekspertów i Menedżerów Transportu Kolejowego Józef Marek Kowalczyk, dyrektor Biura Strategii PKP Polskich Linii Kolejowych Tadeusz Sobotnik, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PLK w Lublinie Andrzej Matysiakiewicz oraz koordynator komponentu kolejowego Centralnego Portu Komunikacyjnego Aleksander Wołowiec.
-Województwo lubelskie jest najsłabsze pod względem infrastruktury drogowej i kolejowej w Polsce. Są to zaległości lat poprzednich, więc my chcemy zrobić wszystko, by te wykluczone miejscowości, których mamy sporo na swoim terenie, połączyć. Uruchomiliśmy infrastrukturę drogową a teraz chcielibyśmy skorzystać z programu rządowego i dokonać modernizacji transportu kolejowego, by ludności lokalnej ułatwić komunikację z pozostałą częścią województwa i kraju. Mam nadzieję, że ta konferencja spowoduje, że zakreślimy sobie już plany, omówimy, czego byśmy chcieli na swoim terenie i powoli będziemy te rzeczy wdrażali – mówił Wicemarszałek Zdzisław Szwed.
Cenny wkład w przygotowanie merytoryczne Konferencji wniósł Józef Marek Kowalczyk - Prezes Stowarzyszenia Ekspertów i Menedżerów Transportu Szynowego. Prezes Kowalczyk przedstawił na Konferencji prezentację dotyczącą usytuowania istniejącej linii kolejowej nr 30 (Łuków - Lublin) oraz projektowanej linii kolejowej 631, wchodzących w ciąg linii kolejowych przyszłej Wschodniej Magistrali Kolejowej. Linia kolejowa nr 30, będąca linią bazowa dla tej Magistrali powinna być dwutorowa i w pełni zelektryfikowana. Na linii nr 30 powinny być przywrócone lokalne dworce i przystanki kolejowe. Linia kolejowa nr 30 powinna zostać przystosowana do prędkości 160 km/h, powiedział Prezes Kowalczyk. Dlatego też jego zdaniem niezbędne jest przygotowanie i realizacja kompleksowego programu modernizacji linii kolejowej nr 30, co zdaniem Prezesa Kowalczyka jest jeszcze możliwe, w ramach obecnej perspektywy budżetowej UE, realizowanej i rozliczanej w okresie do końca 2023 roku.Podobnie zdaniem Prezesa Kowalczyka należy postąpić z przygotowaniem i realizacją nowej strategicznej linii kolejowej nr 631, która połączy rejon Radzynia Podlaskiego, poprzez Łomazy i Białą Podlaską z miejscowością Fronołów na linii kolejowej nr 31 pod Białymstokiem.
- Jestem pod wrażeniem spotkania. Miałem okazję rozmawiać z różnymi samorządami, wy jesteście w awangardzie: macie pomysł i determinację, aby wdrażać projekty, o których mówimy; macie kompetencje, liderów, animatorów, którzy znają temat, przekonanie do swoich pomysłów, krytyczne spojrzenie na oferty unijne i rządowe – powiedział Aleksander Wołowiec z Centralnego Portu Komunikacyjnego. Mówca podkreślił, że plany reprezentowanych na spotkaniu samorządów wpisują się w strategie na poziomie europejskim i rządowym.
- Wracamy do kolei. Przyszły rok Unia Europejska ogłosi rokiem kolei. Jest to najbezpieczniejszy, nisko emisyjny, zapewniający neutralność klimatyczną, efektywny ekonomicznie i energetycznie środek transportu. - Aleksander Wołowiec podkreślał również, że rozwój kolei łączy się z rozwojem przemysłowym, bo oznacza to wiele pewnych miejsc pracy przy budowie linii kolejowych i taboru oraz obsłudze kolei.
Elementem kulminacyjnym konferencji było podpisanie apelu do Ministra Aktywów Państwowych, Wicepremiera Rządu RP Jacka Sasina oraz Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka. W podpisanym dokumencie przedstawiciele 20 jednostek samorządowych z powiatów: Biała Podlaska, Łuków, Parczew, Lublin, Lubartów wnioskują o podjęcie działań w sprawie kompleksowej modernizacji istniejącej linii kolejowej nr 30 Łuków - Lublin Północny w zakresie budowy drugiego toru, elektryfikacji linii, modernizacji i przywrócenia infrastruktury dla obsługi podróżnych, zwiększenie liczby połączeń kolejowych. Zdaniem samorządowców projekt taki wypełnia kryteria, by znalazł się na liście podstawowej w ramach Krajowego Programu Kolejowego na okres do 2023 r. Ponadto wnoszą o pilną decyzję i przygotowanie jeszcze w roku 2020 Studium wykonalności dla tej inwestycji. W dokumencie znalazł się również wniosek o budowę nowej linii kolejowej nr 631 Milanów - Biała Podlaska - Fronołów, która to inwestycja skróciłaby o 50% czasy przejazdów na trasie Lublin - Biała Podlaska – Białystok. Pod dokumentem swoje podpisy złożyło 20-tu samorządowców.
Zobacz fotorelację - kliknij w zdjęcie Tekst i foto: Michał Maliszewski / Starostwo Powiatowe
KOPIOWANIE I ROZPOWSZECHNIANIE BEZ ZEZWOLENIA ZDJĘĆ JEST ZABRONIONE !!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez właściwego zezwolenia zdjęć i filmów ze strony jest zabronione. Naruszenie praw autorskich będzie skutkowało odpowiedzialnością karną, określoną w przepisach prawa